A máme tady konečně závěrečnou část našeho seriálu článků o vozu Sunlight V60 Adventure edition. V předchozích dílech testu jsme probrali naše dojmy z jízdy a komfortu a pak z bydlení, a dnes nás čeká rozuzlení celého příběhu. Závěrečné hodnocení celé rodiny. Jak se nám auto líbilo? Co na to děti a žena? A koupili bychom si tenhle kompaktní polointegrál místo vestavby?
Hodnocení dětí
Děti si hodně pochvalovaly velkou koupelnu. A já konec konců v tomto kontextu také. Naší dceři je potřeba při mytí a čištění zubů ještě trochu asistovat a velká koupelna je v tomto úplně parádní. Vešli jsme se sem ve dvou mnohem snáze, než v naší vestavbě.
Druhá věc, u které naši mladí neustále opakovali, že by ji chtěli u nás v dodávce, byl závěs u zadní postele. Ten oddělí prostor pro spaní od zbytku vozu, a tak zajistí na lůžku hezký pocit soukromí. Když čtyřletá dcera zatahovala závěs a říkala u toho „my chceme soukromí“, tak to se člověk neubránil úsměvu. 🙂
Třetí věc, která byla z pohledu dětí naprosto top, bylo zadní střešní okno. Díky tomu, že je v Sunlightu zadní postel poměrně dost vyvýšená, přetvořily střešní okno v dokonalou pozorovatelnu. Díky hezkému počasí ji mohly využívat poměrně často, a také to dělaly v zásadě při každé příležitosti. 🙂
Dcera se pak zamilovala do malého sedátka vedle dveří. Při odchodu na přezouvání a oblékání, po příchodu na převlečení do „domácího“. Byla z toho nadšena a stěžovala si, že takové sedátko nemáme u nás v Summitu.
Obě děti se pak shodly na tom, že hlavní nevýhodou Sunlightu V60 je skutečnost, že je pouze pro 3 osoby. Pro mě to bylo trochu štěstí, protože jinak bych asi musel trochu „bojovat“ s tlakem na výměnu vozu. 🙂
Sunlight V60 a názor Vanistky
Žena také výrazně ocenila závěs u postele. Je pravda, že nezřídka chodí spát dříve, než já, a možnost získání alespoň částečného soukromí není vůbec na škodu. Co byla ale první věc, která ji uchvátila, byla prostornost a vzdušnost celého interiéru. Nechtěla věřit tomu, že rozdíl v rozměrech ve srovnání s naším Ducatem je naprosto minimální.
Stejně jako děti pak oceňovala praktičnost koupelny. A to nejen z pohledu velikosti, ale vyzdvihovala i počet a prostornost dostupných poliček a pochopitelně i rozměrné zrcadlo. Podobnou chválu si vysloužilo i to umístěné v obytné části auta na stěně koupelny.
Z kuchyně pak zmínila jednoznačně odpadkový koš a pak vyšší, a tedy o něco prostornější, lednici, než máme v Summitu. Ale upřímně, do kuchyně jsem ženu moc nepouštěl, takže to byl jen takový „pohled nezúčastněné osoby“. 🙂
Závěrečný postesk byl pak stejný, jako u dětí. Škoda, že není pro čtyři. To mi ale bylo už trochu líto, protože naši vestavbu prostě milujeme.
Moje osobní hodnocení
Mé osobní hodnocení už bylo možná trochu znát z toho, jak vyznívaly jednotlivé články našeho testu vozu Sunlight V60. Velice stručně řečeno, tohle auto mě mile překvapilo. Dobře se s ním jezdilo, dobře se s ním parkovalo, parádně se v něm bydlelo. I když stejný půdorys jako dodávka, přesto znatelně větší prostor.
Co se mi líbilo?
Konkrétně si mě asi nejvíc získaly dvě věci. Tou první je tepelná pohoda. Zmiňoval jsem ji v předchozích článcích několikrát a do závěrečného hodnocení prostě patří. Stačilo vždy jen pár minut a auto se příjemně vyhřálo, a to navíc velice rovnoměrně. Večer, když jsem seděl u stolu a pracoval, tak mi vůbec nebyla zima na nohy. A to jsme nijak nepřetápěli ani nedělali žádná speciální opatření, abychom ve voze udrželi tepelnou pohodu. Na tom mají jistě svůj podíl i malé vstupní dveře (ve srovnání s posuvnými u vestavby). V kontextu tepelného komfortu jsem pak také ocenil přístup k plynovým lahvím bez nutnosti otevírat zadní dveře. Ve tři hodiny ráno bylo fajn, že jsem při přepojování lahví mohl nechat auto zavřené.
Druhou věcí pak byly úložné prostory a vůbec praktičnost interiéru. Jednak jsem hodně oceňoval prostornou skříň pod postelí a potom samozřejmě garáž. Co se praktičnosti týká, tak to byla taková super banální věc, jako jsou háčky na bundy. Dva na vchodových dveřích a dva u zrcadla. Já vím, je to super drobnost, snadno se to dá do vestavby doplnit, ale… Ve vestavbě ty bundy budou víceméně vždy překážet. Tady, díky většímu prostoru ve výšce ramen, nikoli.
Co se mi nelíbilo?
A co se mi nelíbilo? Možná se budete smát, jaká je to banalita, ale mně se prostě tyhle bílé krabice standardních obytných aut vůbec nelíbí. Mám pocit, že ať přijedu kamkoli, tak budím pozornost, a to bez ohledu na to, jak malým autem jedu. I když na parkovišti zaberu stejně místa, jako kdokoli s běžnou vestavbou, tak mám prostě pocit, že tam překážím, a že se na mě lidé budou dívat skrz prsty. Je to samozřejmě asi jen můj vnitřní blok, ale prostě to tak mám. A navíc, mně se prostě vestavby vizuálně líbí. Mám rád design Ducata/Jumpera, Sprintera a když přimhouřím oko, tak i Transita. 🙂
Šel bych do něj?
A na závěr standardní otázka: Koupil bych si Sunlight V60 Adventure Edition? Pomiňme na okamžik fakt, že jsme čtyřčlenná rodina, pro kterou tohle auto není určené. Pokud bychom byli vyznavači zimních sportů a trávili řadu zimních víkendů na horách, rozhodně a jednoznačně by byl Sunlight vážným konkurentem pro vestavbu. Po příchodu ze svahu dát v klidu mokré lyže do garáže, stejně tak lyžáky, uvnitř se pohodlně vysvléci z mokrého oblečení, které bude kam pověsit, aby uschlo, a pak ta tepelná pohoda… Ne že by to ve vestavbě nešlo, ale v Sunlightu by to bylo zkrátka podle mého názoru o hodně pohodlnější. To samé se týká práce s plynovými lahvemi, apod.
V našem režimu, kdy jezdíme pouze jaro-podzim mi nepřijdou výhody kompaktního polointegrovaného auta tak veliké, abych o tom uvažoval. V tomto případě u mě vyhrává jednak výše zmíněný vzhled vozu, větší nenápadnost dodávky, a pak samozřejmě a jednoznačně vyšší pasivní bezpečnost „plechového“ auta. Ale díky tomuto testu jsem pochopil, co na těchto autech jejich uživatelé vidí, a proč je firmy zařazují do svých výrobních programů.
Na závěr ještě jedno poděkování firmě AutoPartner PLUS, která nám vůz Sunlight V60 na test zapůjčila.
Hezký den, když čtu komentář, že jediným větším nedostatkem je vlastně absence větší postele, napadá mě, že by bylo skvělé otestovat Ahorn Camp T590, který má i druhé lůžko. Nikde jsem nenalezl pořádnou recenzi a myslím, že základ na Masteru bude pro někoho také vítaná změna. Jinak celý článek skvělá a detailní recenze 🙂 🙂
Díky za pochvalu. Jsem rád, že ty detailně pojaté recenze jsou k užitku. Rozhodně bych se takovému testu nebránil. Jen je potřeba najít někoho, kdo takové auto půjčí. 😉
Hezký den,
když čtu recenzi a rodinou zjištěné nedostatky, byl bych velmi zvědavý na recenzi Ahorn 590, která tyto nedostatky všechny řeší (spouštěcí přední lůžko, zadní podélná postel) … otázkou je velikost garáže. Každopádně pokud si uděláte čas, bylo by myslím moc zajímavé, zkusit něco na základu Masteru. 🙂
Ja jsem na ty štíhlé vestavby na Masteru koukal na veletrhu. Přišlo mi to moc hezké. Nejsem si úplně jistý, že to byl Ahorn, ale rozhodně to působilo zajímavě.
Upřímně, taky by mě zajímalo, jak to na tom Renaultu v podání Ahornu funguje. Tak třeba se podaří s nějakým prodejcem domluvit na zapůjčení…