Nástavbové klimatizace mají jednu velkou nevýhodu – zaberou střešní okno. Kdo ho nemá (typicky ti, co mají na autě stanovou střechu) nebo jej nechce obětovat na oltář klimatizační jednotky, má smůlu. Tedy měl. Teleco přichází na trh s klimatizací umístěnou do kabiny řidiče. Seznamte se s Teleco Ultra Comfort.
K čemu klimatizace do kabiny řidiče Teleco Ultra Comfort vlastně je?
Až doposud byly všechny nástavbové klimatizace stejné – s instalací místo střešního okna. To znamená sice zisk chladného vzduchu, ale ztrátu světla. Navíc, s rostoucí oblibou zdvihacích stanových střech, přibývá lidí, kteří ani nástavbovou klimatizaci do dodávky nedostanou. Tam, kde je stanová střecha, typicky chybí zadní střešní okno, které se pro montáž jednotky používá.
Teleco Ultra Comfort
Teleco přichází na trh s novinkou. Je jí klimatizace do kabiny řidiče s označením Teleco Ultra Comfort. Zatím je k dispozici varianta pro vozy Fiat Ducato a spol, kde jsou výparník a výdechy umístěny do kabiny řidiče, konkrétně do centrální části k zemi místo držáku nápojů. Veškerá ostatní technologie, zejména kompresor a kondenzační jednotka, se pak vešly do motorového prostoru. Výhodou tohoto řešení je mimo jiné i nižší hladina hluku putující do obytného prostoru.
Jako drtivá většina ostatních nástavbových klimatizací pro obytné vozy je i tato napájena z externího 230V zdroje. Předpokládá se tedy připojení v kempu nebo na karavanovém stání.
Závěr
Spolu s rostoucími letními teplotami, kterým stále častěji musíme čelit, se stává klimatizace do karavanu poměrně žádaným zbožím. Její montáž místo střešního okna má své nevýhody a ne vždy je možná. Umístit klimatizaci do kabiny řidiče není vůbec špatný nápad a i provedení Teleco Ultra Comfort nevypadá vůbec zle. Uvidíme, jak se tahle věc za plánovanou cenu 2.800 Euro na trhu ujme.
Zdroj a foto: promobil.de
Takže má vlastně člověk v motorovém prostoru 2 klimatizace vedle sebe ? To už by skoro mohl někdo vymyslet, jak používat motorovu klimatizaci i v době stání, tak aby neběžel motor, ale pouze klimatizace, co ? Možná by to nebyl až takový problém a vlastně by to nemuselo stát skoro nic, všechno už v tom autě je 🙂
Technicky to je přesně tak. Jedna klimatizace motorová, druhá nezávislá poháněná z externího zdroje 230V.
Ona ta motorova byva u spalovaku neuplna, chybi ji eletromotor pro pohon kompresoru, protoze ho nahrazuje remen, mozna bude i uzpusobena pro ochlazovani vzduchem za jizdy a muze mit pri stani horsi ucinnost, atd. Jine to bude u elektromobilu, tam je klima a topeni komplet tepelne cerpadlo se vsim vsudy.