Jaké byly naše úvodní představy a co z výbavy jsme se rozhodli nakonec oželet, to už jsem popisoval nedávno. Dnes se konečně dostávám k finální konfiguraci, kterou jsme nakonec objedanali. Takže základem je Pössl Summit 600 o výkonu 140 koní s výchozí pohotovostní hmotností 2.760kg.
Pössl Summit Plus paket
Hlavním tahákem firmy Pössl je u vybraných modelů takzvaný Plus paket. V případě Citroenu je bez příplatku, u podvozku Fiat (tedy v našem případě) je jeho cena 500 Euro. Je to skupina výbavy, kterou do auta prostě chcete (nebo spíš skoro všechnu nutně potřebujete), pokud nejdete tvrdě jen a jen po ceně.
Co asi stojí nejvíce za řeč, člověk by tak jako tak kupoval, a v řadě ceníků najdete jako příplatkovou výbavu, tak jsou hlavně věci týkající se auta. To znamená zejména zvýšení maximální povolené hmotnosti na 3.5t, airbag spolujezdce, manuální klimatizace, tempomat a kontrola trakce Traction+ a samozřejmě příprava pro rádio včetně reproduktorů. Na co je člověk pak zvyklý z auta a asi by si také dopřál, jsou elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, a na závěr asi volant a řadicí páka v kůži. Asi postradatelné věci jsou pak nádrž na naftu 90l (i když asi 70l v základu je fakt málo), plnohodnotné rezervní kolo (no dobře, asi bych taky zvažoval), výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a LED denní svícení (které je teda fakt pěkné). Za zcela postradatelné pak považuji chromované rámečky přístrojové desky. 🙂
Výbava nástavby, která je také součástí paketu Plus, je asi komplet z kategorie must-have. Zatemnění kabiny pomocí rolet Remis, zadní okna s moskytiérou a zatemněním a elektricky ovládaný schod nástavby.
Celková hmotnost tohoto balíčku výbavy je podle výrobce cca 60kg. Reálně asi trochu méně, protože cca 20kg z toho bude o 20l větší nádrž (ta se do pohotovostní hmotnosti započítává většinou jako z 90% plná).
Příplatková výbava
Ze seznamu doplňkové výbavy jsme pak vybírali už jen velmi pečlivě, a to hlavně s ohledem na celkovou hmotnost auta. Takže nakonec seznam nebyl až tak dlouhý.
Co se týče auta, tak tam jsme ještě přidali 16″ litá kola (+8kg), DAB anténu, protože přeci jen je to otázka času, kdy bude DAB vysílání to hlavní (+0kg), zadní parkovací senzory (+1kg) a ještě navíc jeden náhradní klíč s dálkovým ovládáním.
V rámci nástavby jsme volili příplatkový materiál interiéru (dekor dřeva dub/měď neboli Eiche Kupfer Bora, +0kg), neboť je jednak světlejší, než základní Rosenholz a pak teda taky vypadá o dost moderněji (i když teda třeba supermoderním interiérům Adria nebo Westfalia se fakt ani tak nepřibližuje). Hlavním důvodem, proč jsme chtěli světlejší motiv, je skutečnost, že nám díky stanové střeše zůstane jen jedno střešní okno. Potahy jsme ale nechali výchozí. Ty nevypadají v základu nijak špatně.
Nezbytností, u které se divím, že není v základu, nebo aspoň v Plus paketu, je stůl s otočnou částí (rozšíření jídelního stolu – +15kg!). Ta uváděná extra hmotnost je podle mě úplně nesmyslná. Myslím si, že realita bude někde kolem 8kg jako navýšení proti standardnímu pevnému stolu.
Co se týče spaní, tak o tom jsem se tady rozepisoval už hodně do detailu. Takže bereme 3. rozkládací lůžko (+9kg) a tedy zdvihací stanovou střechu (+127kg).
Pak trochu drátů a elektriky, kterou je lepší do nástavby zasadit hned ve výrobě. Takže je tam USB zásuvka, 230V a 12V zásuvky u sezení a reproduktory v nástavbové části. To vše dle ceníku +4kg.
Topení bohužel nešlo dát dieselové, a tak jsme alespoň v plynové variantě zvolili Truma Combi 6E s možností provozu i na elektřinu (+1kg), což ale vyžadovalo ještě digitální ovládací panel Truma CP plus (+0kg).
Do koupelny jsme přihodili ještě tzv. sanitární paket (+1kg), kde to nejdůležitější (kromě držáku na toaletní papír a nějakých háčků na ručník) je osvětlené zrcadlo nad umyvadlem. Opět – koupelna bude bez střešního okna, takže světlo se hodí.
A na závěr soft-lock elektrické dozavírání/dotahování posuvných dvěří (+4kg). Plně elektrické by byly fajn, ale je to dvojnásobek ceny a také hmotnosti. Soft-lock mi přijde jako velmi rozumný kompromis.
Dodatečná výbava od prodejce
Až bude auto u prodejce, tak ještě na seznam přibyde určitě markýza (cca 28kg), zadní parkovací kamera (cca +2kg), rádio (cca +4kg), možná duo/mono control na plyn (+2kg), ale hlavně SOG (cca +2kg).
SOG je systém odvětrávání toalety během jejího používání. Vzhledem k tomu, že se stanovou střechou nemá koupelna u Summitu žádné odvětrání ven (ano, Pössl do překlápěcích koupelen nedává boční okna a střešní okno s instalovanou postelí na střeše pochopitelně zmizí), tak to pro začátek budeme řešit alespoň SOGem. Samozřejmě, že vlhkost z koupelny to nevyřeší, ale z diskusí s několika majiteli se stejnými auty vyplynulo, že to prý až takový problém není. Vzhledem k tomu, že plánujeme jezdit hlavně duben-říjen, tak by to mělo být v pohodě.
Celková hmotnost
Takhle vybavené auto váží na základě papírových údajů z ceníku a od výrobce 3.028kg. Jaká bude realita, to zjistíme samozřejmě až při prvním vážení. Nicméně je nutné říct, že v podobné sestavě je to jedna z nejnižších hodnot, na kterou jsem se u podobné výbavy byl schopen u různých výrobců dostat. O hmotnosti a doložnosti však zase někdy přístě. 🙂
A závěrem…
No a jak auto bude vypadat, to už jsem postoval nedávno. Koukněte do galerie ne tak úplně našeho auta Pössl Summit 600 Plus.
Ahoj, děkuji za skvělý souhrn článků a i myšlenkových pochodů, které k výběru vedly. Bylo by prosím možné zhodnotit vozidlo i s odstupem času např záruční opravy co a jak se povedlo/nepovedlo a jak v praxi funguje očekávání vs realita a co byste nyní udělal při výběru jinak? Zkoušel jste i zimní provoz? Jak je to s izolací a dá se v autě v zimě dlouhodoběji fungovat.
Ještě jednou díky za skvělý článek!
Díky moc za slova chvály! To vždy potěší a nabije novou energií! Nějaké shrnutí zkušeností po 10.000km jsem už psal. Je to seriál dílů, které začínají zde: https://www.vanisti.cz/zkusenosti-a-testy/possl-summit-600-plus-10-000km-dil-1-fiat-ducato-autoradio/
Je pravda, že máme teďka už cca 30.000km a 4 roky, možná je čas napsat pokračování. 🙂
Děkuji za zaslané odkazy, jsem tu nový a již jsem se ke zhodnocení propracoval 🙂 Rozhodně zajímavé čtení a recenze po 30.000km a 4 letech bude určitě vítána, protože málokdo může poskytnout takovou zpětnou vazbu, navíc když má přístup a srovnání s tolika dalšími modely.
Přeji ať se daří, a ještě jednou oceňuji práci, kterou děláte. Budu se těšit na další zajímavé členky! 🙂
Zkusím dát něco dohromady. 😉