Společnost Sun Living je dceřinnou společností známého slovinského výrobce obytných vozů Adria. Pro rok 2022 si připravila zajímavý model s označením Sun Living V 65XL. Stejně jako u nedávno představeného konkurenčního rodinného modelu Rapido V 65 XL znamená XL v názvu obytnou dodávku postavenou na základě toho největšího, co platforma Citroën Jumper nabízí. Tedy délka 6,4m a výška H3 (necelých 2,8m). Narozdíl od Rapida se však novinka od Sun Living drží více standardního půdorysu. Pojďme se na něj podívat.
Představení půdorysu modelu Sun Living V 65XL
Půdorys této novinky není na první pohled ničím výjimečný. Standardní přední salón, pevná koupelna, a kuchyňský blok s vysokou lednicí – to vše má svá známá pro a proti. Zajímavosti se skrývají ale v zadní části vozu.
Na první pohled možná běžná palanda. Na druhý už však tento nenápadný model začne budit pozornost. Celý zadní prostor je navržený velice flexibilně. Dolní postel lze například snadno přestavět na další sezení s podélnými lavicemi, dvě podélné postele, jedno velké lůžko pro dvě osoby a nebo ji zcela odstranit a využít tak vzniklý prostor například pro převoz kol. Horní postel pak může zase třeba posloužit kromě spaní i na převoz dalších věcí, pokud se rozhodnete nechat matraci doma.
Podrobněji je model představen na videu z kanálu revolution4five.
Výbava a cena
Novinka od Sun Living zaujme určitě i svou výbavou, která vzhledem k zajímavé ceně není vůbec chudá. Při využití speciální Black Edition získá zákazník za cenu lehce přes 48.000€ v podstatě hotovou obytnou dodávku, do které už toho moc dalšího doplňovat nemusí. Posuďte sami:
- Citroën Jumper, motor o výkonu 140PS, Heavy chassis
- Airbag řidiče a spolujezdce
- Zadní parkovací asistent
- Mlhové světlomety
- Motorová klimatizace
- Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
- Tempomat
- Kožený volant a hlavice řadicí páky
- Výškově stavitelné a otočné sedačky řidiče a spolujezdce s loketními opěrkami
- Rezervní kolo a 16″ plechové disky (tady si dovedu představit příplatek za litá kola)
- 100Ah nástavbová baterie a booster nabíjení
- Naftové topení Truma Combi
- Síť proti hmyzu v posuvných dveřích
- Dvě střešní okna
- Zatemnění kabiny řidiče pomocí skládacích roletek
- Markýza
Zajímavostí bude určitě pohotovostní hmotnost takto vybaveného modelu. Vozidlo na Caravan Salonu Düsseldorf ještě nebylo homologováno, a tak lze zatím jen odhadovat. Experti z kanálu revolution4five odhadují hmotnost někde lehce pod 3.100kg.
Závěr
Tento model možná není až tak převratnou novinkou, jako předvedli na Caravan Salonu v Düsseldorfu jiní výrobci. Je to spíš variace na známé téma se zadní palandou. Nicméně rozhodně není nezajímavá nabízená výbava v porovnání s cenou této vestavby. A to se v dnešní době rostoucích cen jednoznačně počítá.
Zdroj náhledového obrázku: www.sun-living.com