Díky Caravan Salonu v Düsseldorfu tu máme spoustu zajímavých novinek. Jednou z takových je i inovovaný model Pilote Van V600J. Jedná se o šestimetrový model s podélným spaním určený výhradně pro dvě osoby jak na jízdu, tak spaní. Na první pohled zde jednoznačně zaujme absence lavice předního salónu. Jedná se možná o lehce konzervativnější provedení, než je u Pössl P2 Relax, ale někdy méně může znamenat více.
Půdorys vozu Pilote Van V600J
Tam, co bychom v běžném voze o délce 6m hledali lavici předního sezení, nalezneme pouze úložný prostor s polstrováním. Taková police pak slouží jako podložka pod nohy. Ve spojení s otevřeným prostorem nad kabinou řidiče tak zde vzniká velice pohodlný, světlý a vzdušný obytný prostor. Osobně nejsem velkým fanouškem předního panoramatického okna případně otevřeného prostoru v tomto místě, a to zejména z toho důvodu, že chybějící police nad kabinou znamená ztrátu velkého a snadno přístupného úložného prostoru. Nicméně ve voze určeném pouze pro dvě osoby se mi to docela zamlouvá. Je zde totiž jistota, že přední sedačky budete používat neustále, a tedy snazší přístup k nim jednoznačně oceníte.
Další devizou tohoto vozu je podélné spaní. Dvě oddělená lůžka o rozměrech 77x198cm nabídnou dostatek pohodlí pro oba členy posádky a navíc přes sebe cestovatelé nemusí krkolomně přelézat jako v případě spaní příčného. Postele lze ale samozřejmě spojit v jedno velké „letiště“. Dalším plusem pak jsou praktické schůdky, které nejen že usnadňují přístup do postele, ale zároveň skrývají i úložný prostor.
Problematickým místem šestimetrových vestaveb s podélným spaním bývá kromě předního salónu i koupelna. Na tu často nezbývá příliš mnoho prostoru. Pilote však u tohoto modelu již nějaký ten rok používá moc hezký způsob, jak prostor koupelny zvětšit. Instaloval sem posuvnou toaletu, která se před sprchováním zasune mimo koupelnu do prostoru pod zadní postelí. Přičtěme k tomu ještě sklápěcí umyvadlo a je tu docela použitelný sprchový kout.
Kuchyň je pak realizovaná v podobě konceptu otevřeného prostoru vozu – tzn. pracovní deska sahající až k zadní posteli. To dodává interiéru na vzdušnosti a zároveň usnadňuje průchod uličkou. Líbí se mi umístění lednice naproti koupelně. Dnes výrobci dávají častěji přednost prostoru u posuvných dveří, což není z mého pohledu úplně praktické, neboť výklopné prodloužení pracovní desky musí najít místo jinde. Pilote však díky zvolené pozici lednice tento problém řešit nemusel.
Podívejte se na tuto obytnou vestavbu podrobněji na videu níže.
Pro koho Pilote Van V600J tedy je?
Musím konstatovat, že tento model mě svým uspořádáním poměrně zaujal. Když jsem viděl uspořádání předního salónu, hned mě napadlo, že je téměř připravený na home office na cestách (nebo jak se dnes moderně říká digitální nomádství). Pár drobných úprav a naproti otočeným sedačkám může být umístěný druhý monitor a zbyde dost prostoru i na klávesnici a myš. S většími (ale nijak invazivními) úpravami by se možná našlo i pracovní místo pro dva. To se v komerční vestavbě jen tak nevidí. Jako druhou cílovou skupinu pak vidím cestovatele s omezenou pohyblivostí, kteří zase ocení zadní podélné postele s pohodlným nástupem za pomoci schůdků.
Závěrem
Pilote Van V600J představuje typického zástupce kategorie vozů postavených výhradně pro užití dvěma osobami. Z mého pohledu se jedná o kompromis mezi revolučně pojatými obytnými dodávkami tohoto typu (například model Evo Comfort české firmy RV Evolution – viz můj dřívější rozhovor RV Evolution – rozhovor se zakladatelem Davidem Krsem) a pak tradičně pojatým šestimetrovým vozem. Nepochybuji o tom, že si své zákazníky určitě najde.
Zdroj obrázků: vans.pilote.fr
Zdroj náhledového obrázku: promobil.de