Nebudu pořád dokola opakovat důvody, proč se tak děje. Takže na úvod postačí konstatování faktu, že výrobce obytných vozů Hobby podepsal spolupráci s Volkswagenem, a tak se můžeme těšit na nová vozidla na podvozku VW Crafter. A hned tu máme v segmentu obytných dodávek první novinvku pro rok 2023 – model Hobby Maxia Van.
Moc toho zatím nevíme, neboť výrobce zatím uveřejnil jen pár fotografií. Ale i tak stojí tato novinka určitě za pozornost.
Co už víme, je to, že Hobby Maxia Van přichází na podvozku VW Crafter s motorizací 177k a podvozkem do 3.5t. Za příplatek ale bude možné pořídit vozidlo s celkovou hmotností až 3.850kg, což bude u některých variant bohužel nezbytné. Z dostupných fotografií je také zřejmé, že bude použitý podvozek s délkou 6,8m a s nejvyšší stavbou střechy. Tím by měl vzniknout vůz přímo konkurující VW Grand California 680 (testovali jsme menší model zde: VW Grand California 600 – díl 1).
Půdorys a interiér vozu Hobby Maxia Van
Vysoká stavba vozu přináší do prostoru jednak nebývalou vzdušnost (výška interiéru má být 2m) a pak také místo pro spoustu úložných prostor. Hobby se u nábytku vydává cestou světlých tónů dřeva v kombinaci s bílou barvou, na obklady stěn pak využívá nezvyklý světle šedý plstěný obklad. Na fotkách to nevypadá vůbec špatně! Až praxe ale ukáže, jak bude tento materiál vypadat po pár letech používání, a to zejména v nejvíce exponovaných místech.
Z pohledu půdorysu se Hobby Maxia Van vydává cestou podélného spaní a otevřeného prostoru vozu. V levé části nalezneme, jak praví tradice, pevnou koupelnu s toaletou a pak přední salón s otočnými předními sedačkami. Za zmínku rozhodně stojí zpracování lavice. Ta nabídne případným cestujícím nadstandardní komfort díky možnosti odsunout sedačky od sebe do strany. Kromě toho se hovoří i o možnosti posouvat sedačky v podélném směru.
Kuchyňský blok
Lednice o objemu 90l je na dnešní dobu až trochu „nemoderně“ (leč z mého pohledu prakticky) usazena pod linku, a to v části až u zadního lůžka. Toto umístění přináší velkou výhodu v tom, že dává návrhářům možnost zapracovat na praktičnosti druhého konce kuchyňského bloku směrem k posuvným dveřím. U Hobby se toho chopili statečně! Mírně zkosená skříňka nabídne pohodlný průchod do vozu a zároveň poskytne při vaření výklopné prodloužení pracovní desky. To by mohlo docela fungovat (podobné rozložení má náš Pössl Summit 600 Plus a jsme s ním nadmíru spokojeni).
Ložnice aneb zde se vyspíme pohodlně
Podélná lůžka s délkou 2m jsou uprostřed spojena, a tak vzniká – jak už to u takových rozložení bývá – velice rozměrné lůžko. Hobby ještě přidává matrace z paměťové pěny uložené na lamelovém roštu. Tady se nebude spát vůbec špatně. Vysoká stavba vozu pak navíc umožňuje instalaci prostorných skříněk, takže i na osobní věci zbyde místa dost a dost.
Vozidlo je koncipováno primárně pro dvě osoby, nicméně za příplatek půjde pořídit i přední stahovací lůžko pro děti. Výsledkem tak bude hezká obytná dodávka pro rodiny. Nicméně tady, stejně jako například u konkurenčního VW Grand California, narazíme na doložnost. Má-li být vozidlo homologované pro 4 cestující, bude nutné jít s celkovou hmotností vozu na 3.850kg. A do toho se každému určitě chtít nebude…
Technika a vybavení
Hobby Maxia Van by měl být v základu vybaven plynovým topením Truma Combi 6 a v garáži by mu měly palivo zajistit dvě 11kg plynové lahve. Ty jsou, pro lepší manipulaci, umístěné na výsuvu.
Hobby se dále chlubí, že pro izolaci obytného prostoru využil materiál Cellofoam, který je až z 60% vyroben z recyklovaných materiálů. Jaké jsou ale jeho vlastnosti ve srovnání s častěji používáným K-Flexem, to si netroufnu posuzovat.
Závěr
O vozu Hobby Maxia Van toho zatím moc nevíme. Neviděli jsme koupelnu, dodatečné lůžko, zpracování garáže, … Věřím, že na to vše nám dá zanedlouho odpověď Caravan Salon Düsseldorf. Do té doby se můžeme kochat fotografiemi a krátkým videem plným detailů, které ale nic neprozradí. A kdo by snad uvažoval o VW Grand California 680, možná může ještě pár dní počkat, jestli ho neosloví právě horká novinka Hobby Maxia Van.
Super, kdyz jsou takové problémy s F. Ducatem, tak podvozky Ford a VW to v segmentu obytek docela rozjíždí.. pestrost se treba 🙂
Souhlasím. Jasně, Ducato je největší a asi nejpraktičtější, ale pokud chce člověk jezdit jen ve dvou, tak si myslím, že to zas takový problém a omezení není. Takže jednoznačně palec nahoru!