Globe-Traveller přichází na trh s novinkou speciálně navrženou pro dvě osoby s označením Globe-Traveller Explorer 2Z. Při návrhu půdorysu nebyl sice tak odvážný, jako konkurenční Affinity u svého modelu Duo, ale přesto vznikla zajímavá alternativa. Na největším podvozku Peugeot Boxer případně na Fiatu Ducato se určitě nebudete cítit stísněně.
Globe-Traveller Explorer 2Z se představuje
Globe-Traveller Explorer 2Z přijíždí ve dvou variantách – buď na podvozku Peugeot Boxer nebo na Fiat Ducato. V obou případech samozřejmě ve stejné velikosti L4H3 – tedy délka 6,4m a výška přibližně 2,9m. Pro obytnou dodávku pro dva rozměry takřka královské. V motorizacích je pak základem 160k varianta, u Fiatu si pak můžete navíc vybrat silnější 180k a doplnit ji o automatickou převodovku. V takové kombinaci bude radost s autem jezdit. To není jen „novinářské klišé“, ale moje reálná zkušenost z nedávného testu Affinity Duo.
Půdorys
Zatímco v modelu Affinity Duo nezůstal kámen na kameni, konkurenční Globe-Traveller Explorer 2Z je z pohledu půdorysu o poznání konzervativnější. Jedná se v zásadě o běžné uspořádání s podélnými lůžky, koupelnou na levé a kuchyňským blokem na pravé straně. Jedinou odlišností je absence lavice předního salónu. Tu nahradila jakási jednomístná pohovka. To za mě není vůbec špatný nápad, protože jednak se tím výrazně rozšíří ulička kolem kuchyňského bloku a potom je stále kam si položit nohy, když člověk sedí na otočené sedačce řidiče.
Ale abychom výrobci nekřivdili – není to jen další variace na ohrané téma. I tady najdeme pár zajímavostí, které nebývají úplně běžně k vidění.
Prostor a zase prostor
Tou hlavní odlišností této obytné dodávky je zvolený podvozek. Není vůbec běžné, že by výrobce sáhl po tom nejrozměrnějším vozidle, pokud se snaží cílit na dva cestovatele. U Globe-Travelleru ta volba ale není samoúčelná.
Na délku je využita pohodlným podélným spaním. Lůžka mají velice slušné rozměry – 196×75 na jedné straně a 190×75 na straně druhé. Obě části postele lze samozřejmě spojit dohromady v jedno rozměrné „letiště“.
Výšku pak, jak je u Globe-Travelleru zvykem, využívá výrobce pro montáž dvojité šestnácti centimetrové podlahy. Ta zajistí nadstandardní míru tepelné izolace za jakýchkoli podmínek a díky výšce vozu H3 zbývá ještě plných 195cm vnitřní výšky.
Varianta pro cyklisty
Co určitě u modelu Globe-Traveller Explorer 2Z zaujme, je možnost pořídit příplatkovou variantu pro cyklisty. V tomto uspořádání je garáž vybavena výsuvem pro umístění až dvou jízdních kol. Tohle velmi chválím, protože řada výrobců sice mluví o možnosti převážet kola v prostoru pod zadním lůžkem, ale reálně vám v tom moc nepomohou a musíte si pak poradit sami.
Závěr
Když dva dělají totéž, není to totéž. Zatímco Affinity Duo nechalo takřka bez omezení průchod invenci svých designérů, u Globe-Travelleru šli cestou jakési evoluce z lety prověřeného půdorysu. Každý vůz ale samozřejmě cílí na jiné zákazníky, a tak se můžeme jen radovat, že máme z čeho vybírat a trh s vestavbami je zase o jeden zajímavý model bohatší. Se základní cenou lehce nad 88.000 Euro model Globe-Traveller Explorer 2Z nijak nevybočuje z dnešních ceníkových listů.