Ahorn Van 622, novinka pro rok 2024, přichází na podvozku Renault Master s délkou 6,2 metru. Na rozdíl od běžného schématu, kdy výrobce využije delšího vozu k umístění podélných lůžek, v tomto případě zůstává Ahorn u příčného spaní. Výhoda? Více prostoru v interiéru a zejména větší koupelna.
Ahorn Van 622 se představuje
Ahorn je jediným výrobcem obytných vozů, který své portfolio opírá výhradně o podvozky značky Renault. Pro vestavby jsou k dispozici dvě délky. Kratší, s označením 550 a délkou 557 cm a pak delší, označovaná 620, v délce 622 centimetrů. Tyto délky jsou ale z pohledu mainstreamových vestaveb poněkud nešťastné.
Pět a půl metru dlouhé auto je na standardní půdorys s příčným spaním trochu málo a spíše bude konkurovat kompaktním Ducatům s délkou 5,41m. Větší sourozenec s délkou 6,22 metru je pak na podélné spaní, které by mířilo na 6,4m dlouhá Ducata, trochu krátký.
Proto je možná až trochu s podivem, že se Ahorn rozhodl pro novinku v podobě modelu Ahorn Van 622 s příčným spaním až nyní. Příčné spaní v 6,22m dlouhém voze je zárukou podstatně většího obytného prostoru a v tomto modelu se jednoznačným vítězem stává koupelna.
Interiér
Interiéry obytných dodávek Ahorn jsou tradičně vyvedené ve světlých barvách. Kombinace bílé se světle šedou dává na první pohled zapomenout na skutečnost, že Renault Master je ve srovnání s konkurenčními podvozky prostorově spíše skromnější.
Kuchyňský blok
Na rozdíl od jiných modelů značky není model Ahorn Van 622 vybaven tradičním kuchyňským blokem s nepraktickou černou skleněnou pracovní deskou. U modelu 622 najdeme možná vizuálně méně atraktivní, zato o mnoho praktičtější nerezové varné centrum se dvěma plotýnkami spojenými s dřezem. Tato „špagetová kuchyně“ bude sice hůře vypadat na vašich fotkách na instagramu, zato její provedení oceníte při každodenním vaření.
Zadní příčné lůžko
To, co je na tomto autě lákavé, je zadní příčné lůžko. Rozhodně však nezaujme svými rozměry. Zatímco šířka 150 centimetrů je ve srovnání s jinými vozy takřka královská, délka 191cm už bude pro značnou část populace limitující. To ale není chyba, to je vlastnost všech vozů postavených na podvozku Renault Master.
Koupelna
Koupelna vozu Ahorn Van 622 je jasným vítězem zvoleného půdorysu. Sprcha je naprosto vzorně oddělena překlápěcí stěnou od části s toaletou a sklopným umyvadlem. Takto by to mělo vypadat v každém autě! A že se tohle podařilo vměstnat výrobci do útlého Renaultu Master je tak trochu ukázka jeho umu.
Přední salón
Kde se ale volba příčného lůžka vůbec neprojevila, je bohužel přední salón. Ten má stále ten skromný stolek, kam se jen obtížně vejde večeře čtyřčlenné posádky. Jasně, auto není primárně určené pro čtyři. Ale výrobce tímto směrem míří. Spolu s modelem Ahorn Van 622 byla uvedena na trh i zdvihací stanová střecha (je dostupná i pro model Ahorn Van 620), a tak je dobré uvažovat i o možnosti, že na palubě budou čtyři osoby pravidelně jezdit.
Závěr
Obytné dodávky na podvozku Renault Master asi hned tak mezi mainstream spadat nebudou. Jakkoli jízdní vlastnosti a spolehlivost podvozků francouzského výrobce jsou nezřídka profesionálními řidiči vychvalované, vnitřního prostoru po obytné užití tato auta příliš neposkytují. Bohužel ani nový model Renault Master 2024 neslibuje v tomto směru výrazné zlepšení. Společnosti Ahorn ale nelze upřít, že na daném základu vyrábí zajímavá a praktická auta. Ahorn Van 622 je toho důkazem a cena začínající na 53.800 Euro na dnešní poměry nijak nevybočuje.
Pokud vás vestavby Ahorn na podvozku Renault Master zajímají, koukněte na mou video prohlídku z loňské výstavy Caravaning Brno, kde jsem se na model Ahorn Van 550 v rychlosti podíval.