Až doposud byla inovativní značka Affinity výrobcem pouze jednoho modelu – Affinity Camper Van. To se ale od letošního roku změní. Do nabídky se dostává nový půdorys navržený výhradně pro dvě osoby. A jak už to u Affinity bývá, nic tradičního nečekejte. Pokud vám včera představovaný Globe-Traveller Explorer 2XS přišel neobvyklý, Affinity Duo jde ještě o kousek dál.
Pro úplnost dodávám, že Affinity Camper Van pro čtyři osoby jsme podrobně testovali minulý rok na podzim, a tak možná přijde vhod odkaz: TEST: Affinity Camper Van.
Podvozek
Affinity Duo jde na vestavbu pro dva odlišným způsobem, než výše zmíněný Globe-Traveller. Hlavní rozdíl je hned ve zvoleném základu. Affinity totiž zůstává stejně jako u svého prvního modelu u největšího podvozku (Fiat nebo Peugeot) s délkou 6,4m a rovněž zůstává u svých bočních rozšiřujících panelů, díky nimž naroste šířka vozu o 5cm na 2,1m. Na první pohled je tak tato obytná dodávka téměř k nerozeznání od svého sourozence pro 4 osoby.
Dále zůstává také zachována i koncepce dvojité podlahy, ve které nachází své místo nádrž na čerstvou vodu, na šedou vodu i na výpustní ventil. Zimní kempování tak bude i v tomto voze naprosto bezproblémové.
Půdorys Affinity Duo
Tato obytná dodávka je určena pro dva, a tak pochopitelně chybí lavice předního salónu. Kuchyň však zůstává na nezvyklém místě, tedy na levé straně vestavby. Za ní se pak setkáváme s osvědčeným francouzským lůžkem, které ale v tomto případě narostlo do rozměrů 188x138cm. Díky umístění postele zde nebude mít s pohodlným spaním problémy ani vzrostlejší cestující.
Další zemětřesení se koná v oblasti koupelny. V čtyřmístném Affinity i ve zmiňovaném Globe-Travelleru je koupelna umístěna vedle postele. V Affinity Duo má sice koupelna vstup vedle postele, ale je umístěna napříč vozu. Je zde tak oddělena toaleta od sprchového koutu (66x57cm), což znamená konec kompletně mokré koupelny po každém sprchování.
Pravou stranu vozu pak obsadily skříňky, skříně, poličky a vůbec úložné prostory všeho druhu.
Affinity Duo – výbava a cena
Jak jsme u Affinity zvyklí, základní výbava je poměrně bohatá. Najdeme v ní například lithiovou nástavbovou baterii o kapacitě 120Ah, topení Truma Combi 4E (tedy plyn+elektřina), střešní ventilátor Maxxfan, atd. Za příplatek pak je dostupná celá řada doplňků, jako třeba naftová Truma D6E (nafta + elektřina), solární panely různých výkonových parametrů, náhrada plynových lahví za plynovou nádrž, atd.
Cena se v závislosti na zvoleném podvozku (Fiat s automatem nebo Peugeot s manuálem) bude pohybovat kolem 80.000 Euro.
Závěr
Uvidíme, jak se tomuto vozu bude na trhu dařit. Affinity Duo je v mnohém výjimečné. Když už nic jiného, jedná se o veliký úkrok stranou ve velikosti vozu. Většina výrobců totiž navrhuje své obytné dodávky pro dva na menších podvozcích – nejčastěji s 6m délkou. A to je možná trochu škoda. Osobně jsem velikým fanouškem Affinity a držím této firmě palce i s novinkou Affinity Duo.
Zdroj obrázků: Affinity