Rimor Horus 12 – pro milovníky nevšedního

Minimálně nevšední. Alespoň tak by se dal označit půdorys obytné dodávky Rimor Horus 12. Na krátkém podvozku Fiat Ducato přináší na trh zcela unikátní uspořádání interiéru, které se snaží bořit zavedené pořádky. Je to ale ku prospěchu věci?

Rimor Horus 12 se představuje

Italský výrobce Rimor označuje své obytné dodávky jménem Horus. V nabídce je celá škála modelů. Model Rimor Horus 12 je pak tím nejmenším z nabízené řady. Na podvozku Fiat Ducato s délkou 5.4m přináší půdorys až pro 3 osoby na spaní a čtyři osoby na jízdu. Až potud to zní jako naprosto konfekční vestavba. Ale chyba lávky. Italové to zkusili zcela jinak…

Půdorys vozu Rimor Horus 12

Unikátní půdorys na krátkém podvozku

Půdorys je to, co dělá tenhle vůz výjimečným. Přední salón je víceméně standardní – lavice (s možností přestavění na lůžko), stůl a otočné přední sedáčky. Stejně tak v kuchyňské části neobjevíme žádné zásadní neobvyklosti. Možná jen že lednice není orientovaná do průchodu dveří ale dovnitř vozu, což ale umožnilo zabudovat do linky rozměrný výklopný díl pro zvětšení pracovní plochy.

Kde ale nezůstal kámen na kameni, to je zadní část vozu. Koupelnu nehledejme za předním salónem, ale vydejme se do ní za kuchyňský blok. Úzká koupelna je orientovaná podélně a sahá až k zadním dveřím. Vnitřní prostor ale omezuje podběh zadního kola auta.

Rimor Horus 12 - interiér
Interiér je vyvedený velmi vkusně a působí útulným dojmem.

V opačném zadním rohu vozu, tedy za předním salónem, najdeme podélné francouzské lůžko. Jeho rozměry jsou však poněkud skromnějších 120 x 190 cm. To je obecná bolest takto uspořádaných vestaveb. Auto má prostě omezenou šířku a bez rozšíření karoserie se nedá dosáhnout lepších čísel.

Interiéru ale rozhodně nelze upřít eleganci a velice útulný dojem. Zvolené materiály působí na pohled velice příjemně a dělicí příčka za předním salónem šikovně odděluje obytný prostor od prostoru na spaní.

Úložné prostory
Daní za netradičně uspořádaný interiér je rozhodně velmi skromná garáž.

Závěr

Podobný půdorys známe z vozů Globe-Traveller, případně lze analogii zadního uspořádání hledat třeba i u Affinity. Obě zmíněné značky ale sází na větší podvozky a, v případě Affinity, dokonce sahají k instalaci rozšiřujících bočních panelů. Model Rimor Horus 12 si určitě zaslouží pozornost. Když už ne z pohledu prostornosti, tak rozhodně za odvahu vydat se jiným směrem, než většina ostatních. Osobně se mi takovéto odvážné a netradiční modely moc líbí, i když se základní cenou kolem 50.600 Euro to nebude mít Rimor Horus 12 úplně snadné.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

CMT 2025: To nejlepší z veletrhu – část 1

Letos jsem se poprvé vydal na CMT 2025 - druhou největší výstavu svého druhu na světě. A samozřejmě jsem pro vás natočil to nejlepší,...

VIDEO: Nový podvozek pro VW Transporter – 21 let a přesto jezdí lépe než nový

VW Transporter v různých verzích je oblíbeným základem pro campervany. A proto když se naskytla příležitost vyzkoušet si obytnou přestavbu na podvozku VW T5...

Matist Family L a XL (2025) – netradiční vestavba pro rodinu

Německá značka Matist si odbyla premiéru svých novinek Matist Family L a Matist Family XL na letošním Caravan Salon Düsseldorf. Jedná se o vozy...

PODCAST: Obytné vozy nad 3.5t – mýty a fakta

Obytné vozy nad 3.5t získávají na trhu stále větší oblibu. Navzdory tomuto trendu zde však panuje spousta mýtů a nepravd, které mohou řadu potenciálních...

VIDEO: Concorde Carver (2025) – malé velké auto

Concorde Carver je nejmenším z velkých. Plnotučné obytné auto s celkovou hmotností 7,5t, na podvozku Iveco Daily, a na poměry linerů velmi kompaktních rozměrů....