V minulé části testu Affinity Duo jsme se podívali na to, jak tato netradiční vestavba pro dva funguje v denním režimu. Dnes se zaměříme na noční provoz. Je lůžko dostatečně rozměrné? Dá se kolem něj projít do koupelny? A jak funguje topení? Pokračujeme v testu vozu zapůjčeného od CaravanCity.
Než zaparkujeme…
Ještě než zaparkujeme na vybraném místě k přenocování, často dojíždíme poslední kilometry za tmy. Tady jsem extrémně ocenil full-led světlomety, kterými jsou vozy Affinity vybaveny již v základu. Kdo si na ledková světla už jednou zvykl například v osobním autě, tak nechce jinak. A musím to podepsat. S Affinity Duo se za tmy jezdilo neskutečně příjemně mimo jiné právě i díky automatickým full-led světlometům.
Světlo, světlo, světlo!
Když už jsme začali tím osvětlením zvenku, tak jím pokračujme i uvnitř. Na světle provedený a velmi vzdušný interiér jsem pěl ódy už minule. Nicméně za tmy je to snad ještě lepší. Interiér je více než bohatě osvětlen pomocí led pásků, které jsou rozdělené do jednotlivých zón, a tak si dokážete vždy nastavit osvětlení, které vyhovuje aktuální situaci. Od téměř „bílého dne“, kdy uvnitř rozsvítíte úplně vše a nepoznáte, že nastal již večer, až po polo šero, abyste nerušili partnera, když chcete být ještě chvíli vzhůru.
Zadní lůžko
Pojďme se konečně dostat k tomu, co zajímá každého, kdo viděl půdorys této vestavby – jak je to s velikostí zadního lůžka? Postel se rozloží na velikost 190 x 138 cm jednoduchým pohybem – tahem za okraj lůžka směrem do uličky. Rošt je ve složené podobě fixován pomocí magnetu, takže to není nijak namáhavý úkon. Drobnou výtku bych měl právě k síle magnetu. Pokud jsem si na skládání postele nedal moc záležet, za jízdy se mi lůžko vždy vysunulo.
Rozměr lůžka možná papírově úplně neohromí, ale pojďme si dát na stůl fakta. Affinity si vystačilo u modelu Duo bez bočních rozšiřujících panelů, vedle lůžka zůstává ulička pro přístup do koupelny a u protější stěny najdeme ještě šatní skříň. Jakkoli mohou rozměry někomu připadat skromné, v praxi je lůžko velmi dobře použitelné a pohodlné. Dva dospělí jsme neměli sebemenší problém se sem vejít a díky obkladovým panelům potaženým na dotek velmi příjemnou textilií jak v zadní tak boční části kolem okna je spaní velmi útulné.
Za zmínku určitě ještě stojí praktická polička pro odkládání mobilního telefonu. Doprovází ji USB a 12V zásuvka a vypínač osvětlení. Zkrátka, máte po ruce vše, co je potřeba.
Koupelna Affinity Duo v nočním režimu
Uličkou, která vede do koupelny, se i po rozložení postele dá poměrně pohodlně projít. To je ostatně dobře vidět na fotografii výše. Člověk musí jít sice trochu bokem, ale jde to. Co mi ale vadilo, a psal jsem o tom už v předchozí části testu, to je silný magnet posuvných dveří. Můžete být jako myška a snažit se být neviditelný, ale otevření nebo zavření dveří doprovází vždy poměrně hlasitý zvuk uvolnění nebo dosednutí magnetu. Je to škoda, protože jinak je mechanismus posuvných dveří neprosto bezchybný.
Topení – ach ta nafta…
Nechápejte mě špatně. Já proti naftovému topení v zásadě nic nemám. Z pohledu paliva je to nejpohodlnější řešení – naftu v nádrži máte vždy a při každém tankování ji doplňujete i pro potřeby topení a ohřevu vody. V době lithiových baterií, solárních panelů a boosterů nabíjení už ani není takový problém spotřeba elektrické energie, která je u naftových topení znatelně vyšší, než u plynových. Tak kde je tedy problém?
Námi testované Affinity Duo bylo vybaveno příplatkovou naftovou Trumou, na čemž by nebylo nic až tak špatného. Ale ono Affinity Duo má právě docela hezky provedený box na dvě 11kg plynové lahve. Rozměrná dvířka jsou krásně přístupná z venkovní strany vozu, jak se sluší a patří na obytné auto. A tak mi přijde škoda, že instalací naftového topení tento luxusní box proměníte v pouhý úložný prostor s jednou menší plynovou lahví na vaření. Osobně bych tedy příplatek za naftovou Trumu oželel. Ale samozřejmě každý má jiné preference…
Závěr
Celkové zhodnocení vozu si necháme až na příště. Dnes opět jen částečně z pohledu nočního režimu. Affinity Duo není pro hromotluky, co se rádi rozvalují na posteli jak dlouzí tak širocí. Nicméně s klidným svědomím řeknu, že běžný pár se na dvoulůžku pohodlně vyspí a to je to důležité. Hlučnější naftové topení bych osobně v tomto konkrétním autě oželel, protože je velmi dobře připravené a navržené primárně na provoz s plynem a je škoda toho nevyužít. Co bych v autě určitě změnil je pak několikrát zmiňovaná otravná drobnost se silným magnetem posuvných koupelnových dveří. Jinak za mě moc fajn auto na večerní a noční pobyt na palubě.
A pokud vám unikly předchozí díly testu, tak je najdete zde: