Truma iNet X Connect – online připojení pro novou řadu dotykových panelů

Truma minulý rok přišla s novou řadou dotykových ovládacích panelů pro sadu kompatibilních spotřebičů (klimatizace, ohřev vody a topení). Nově uvádí na trh modul pro online komunikaci s těmito ovládacími panely pod názvem Truma iNet X Connect. Zajímavostí je použití eSIM a předplaceného paušálu pro téměř celou Evropu.

Truma iNet Box aneb trocha historie

Truma již nějaký ten pátek poskytuje modul pro připojení ovládacího panelu k internetu a tedy i k mobilní aplikaci. Tato samostatná krabička se jmenuje Truma iNet Box a ke svému plně online fungování potřebuje jednak digitální ovládací panel Truma CP Plus s označením Truma iNet ready a pak SIM kartu. Tu si musí člověk sám vybrat, pořídit a platit.

Dotykové panely Truma iNet X

Je tomu již nějaký ten pátek, kdy Truma uvedla na trh své nové ovládací panely řady Truma iNet X. Ty se vyznačují zejména barevným dotykovým displejem a, na rozdíl od starého panelu Truma CP Plus, podporují rovnou komunikaci s mobilním telefonem prostřednictvím bezdrátového připojení Bluetooth. A výhoda kromě barviček? Například chybové kódy jsou nahrazené detailními popisy a průběžná možnost snadné aktualizace ovládacího software. A to nemusí být rozhodně málo.

Panely Truma iNet X jsou k dispozici ve dvou variantách, z nichž jedna je určená i pro tzv. retrofitting – to znamená jako výměna za původní panel Truma CP Plus s displejem a kolečkem.

Novinka – Truma iNet X Connect

Nové panely Truma iNet X jsou založeny na zcela jiné technologii, a proto nejsou kompatibilní s původní komunikační krabičkou Truma iNet Box. Proto Truma uvádí na trh rozšiřující modul Truma iNet X (bude k dispozici v létě roku 2024), který poskytne právě online konektivitu i mimo vozidlo prostřednictvím mobilních sítí. Zajímavostí je, že nový modul není potřeba dodatečně vybavovat žádnou SIM kartou. Ta je vestavěná v podobě eSIM s celoevropským předplaceným tarifem. Ten bude od okamžiku prvotní aktivace platit po dobu dvou let. Po vypršení této lhůty již bude nutné platit provoz samostatně, a to buď měsíčně nebo jako roční předplatné. Jaká bude ale konkrétní cena, však zatím není jasné.

Poznámka: Celoevropské pokrytí znamená všechny evropské země kromě Andory, Bosny & Hercegoviny, Kazachstánu, Moldávie, Ukrajiny, Turcka, Běloruska a Ruska.

Závěr

Nová řada panelů je skutečně atraktivní a věřím, že jejich nové funkce v podobě bluetooth připojení popostrčí nejednoho uživatele stávajících Truma CP Plus panelů k upgradu. Truma iNet X Connect je pak jen třešinkou na dortu k poskytovanému pohodlí. Předplacený tarif v eSIM je rozhodně zajímavé a moderní řešení. O jeho výhodnosti a hlavně konkurenceschopnosti pak rozhodne až cena za pravidelné poplatky. Věřím, že by ale mohla být docela zajímavá, protože ceny českých mobilních operátorů nejsou ve srovnání s evropskou konkurencí nijak atraktivní.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

4 KOMENTÁŘE

  1. No, ten barevný panel s BT připojením mám a popravdě, použil jsem to jen při vyzkoušení u nového auta. Než člověk vezme telefon, než otevře aplikaci, než se to připojí, než se tam proklikám, to ty 2 kroky od stolu, nebo z postele k ovládacímu panelu mě vyjdou podstatně rychleji. Mimo auto už je signál nechytatelný, takže na nějaké dálkové ovládání topení se to použít nedá ( třeba když auto stojí před domem ) a je potřeba koupit ten inet box za nekřesťanské peníze 🙂

    • Takže jediná přidaná hodnota je, že je to hezké a barevné? 🙂 No možná ještě rozepsané servisní kódy. Člověk si ušetří práci s dotazy na facebooku „Truma mi hlásí chybu EXXX… co s tím?“. 🙂

      • Seznam chybových kódů s popisem máte v manuálu Truma. Můžete stahnout i v pdf, pokud nechcete s sebou tahat v tištěné formě. Ovšem vyplatí se těch pár servisních knížek vozit s sebou, zejména: auto, topení a lednička.
        Já bych apku v mobilu uvítal. Připojení mám v autě trvalé, mobil mám vždy u sebe a apka může běžet na pozadí. Konektivitu a spuštění aplikace tedy stačí provést jenom jednou. Pro nejčastější nastavení (změna teploty) není potřeba moc klikání, takže je to pohotové.
        Jenomže já mám ve voze levnější provedení ovládání Truma topení, tedy to se dvěma manuálními kolečy (kolečko + prstýnek). Jeho výhodou je jednoduchost a snadná manipulace oproti kolečku s LCD. kde jsou některé položky menu také dosti vnořené. Nevýhodou je málo přesné udržování teploty. Jak jsem ale pochopil, Inet x upgrade lze použít pouze pro ovládání s LCD ????

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Caravan Salon Düsseldorf 2024 a novinky ve Studiu Karavan

Studio Karavan přichází v nové podobě! Ke mně se přidává nově Honza Bordovský z CamperLIFE.cz. V tomto díle jsme vám představili novinky z letošního...

Bezděz a okolí obytným vozem s přespáním zdarma

Babí léto přímo lákalo k prodlouženému víkendu a poznávání krás naší vlasti. A při bloudění mapou padla volba na Bezděz a sportovně rekreační areál...

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...