Cinderella Travel Diesel – nová spalovací toaleta na naftu

Toalety, chemie a kam s odpadem, jsou asi nejčastějším předmětem karavanistických diskusí. Spalovací toaleta Cinderella Travel patří asi k tomu nejpohodlnějšímu, co na trhu existuje. Limitem ale mohla být pro někoho až doposud spotřeba plynu. To ovšem s novým modelem Cinderella Travel Diesel odpadá…

Cinderella Travel

Na trhu dnes existuje celá řada řešení WC v obytném autě. Nejrozšířenější jsou klasická kazetová provedení toalet, kde se o biologický odpad stará chemie. Stále populárnějšími se stávají separační (nebo jinak také kompostovací) toalety, které jsou ekologickou alternativou k těm chemickým. Další oblíbenou variantou je „zavařovací“ toaleta Clesana, která odpad automaticky uzavře do igelitových sáčků. Ze všech nejpohodlnější pak je Cinderella Travel – spalovací toaleta.

Cinderella Travel Diesel

Cinderella Travel funguje na principu spalování odpadu. Do toalety se před použitím umístí sáček, který je následně včetně obsahu spálen. Výsledkem procesu je jen trocha popela, který lze naprosto bez jakékoli obavy o šetrnost k životnímu prostředí kdekoli vysypat. Navíc produkce popela je naprosto minimální. Daní za tento proces je poměrně vysoká spotřeba plynu. Jedno použití znamená cca 180g plynu.

Cinderella Travel Diesel

Nejen z tohoto důvodu přichází výrobce s novou variantou své spalovací toalety, kterou lze provozovat na naftu přímo z nádrže vozidla. Cinderella Travel Diesel se tak může stát společníkem na cestách i ve vozidlech, která jsou zcela bez plynu nebo ve kterých se na plynu pouze vaří. Případná spotřeba nafty je pak také menším problémem, protože naftu není problém doplnit na každém rohu a pravidelně tak činíme. Jaká je ale spotřeba nafty na jedno spalování výrobce zatím bohužel neuvádí.

Závěr

Spalovací toalety ano nebo ne? Je to rozhodně zajímavá alternativa k zavedeným typům. U chemické toalety je problém s vyléváním obsahu a kompostovací toalety přeci jen nejsou svou povahou úplně pro každého. Zbývají tak pouze dvě řešení – Clesana se zavařováním do sáčků a pak právě spalovací toaleta Cinderella Travel. U té mohla být omezením vyšší spotřeba plynu. Ta však s modelem Cinderella Travel Diesel padá. Zbývá pak už asi jen jediná překážka – cena. Za částku lehce převyšující 4.000 Euro se nejedná o řešení pro každého.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

PODCAST: Caravan Salon Düsseldorf 2024 a novinky ve Studiu Karavan

Studio Karavan přichází v nové podobě! Ke mně se přidává nově Honza Bordovský z CamperLIFE.cz. V tomto díle jsme vám představili novinky z letošního...

Bezděz a okolí obytným vozem s přespáním zdarma

Babí léto přímo lákalo k prodlouženému víkendu a poznávání krás naší vlasti. A při bloudění mapou padla volba na Bezděz a sportovně rekreační areál...

PODCAST: Stanová střecha na vestavbu – co obnáší její montáž a jak se s ní žije?

Stanová střecha, to je moje srdeční záležitost. Za mě je to jedna z nejlepších cest, jak jak výrazně zvětšit prostor obytného auta. Ano, má...

Thule VeloTrack – nosič elektrokol na zadní křídlové dveře

Thule VeloTrack je další evolucí nosičů určených k převozu kol na zadních křídlových dveřích. Limitem těchto nosičů bývá jejich nosnost. Thule VeloTrack však svou...

CI Kyros 7 Vantastic (2025) – tohle jsme ještě neviděli!

CI Kyros 7 Vantastic je vestavba, která mě po dlouhé době fakt překvapila! Takhle nezvykle pojatý půdorys a takovou odvahu bych zrovna od firmy...