Maxview Roam Campervan – sada pro připojení k internetu pro dodávky

Firma Maxview přichází na trh s novým modelem své sady pro připojení k internetu na cestách – s modelem Maxview Roam Campervan. Ten je určen primárně pro dodávky a campervany. Čím se od běžného modelu liší a proč právě pro dodávku volit tento nový model?

Proč nestačí mobil?

Snad každý na cestách hledá kvalitní a stabilní připojení k internetu. Ať už pro práci nebo jen pro zábavu. Připojení přes sdílený hotspot v mobilním telefonu nemusí vždy stačit. Důvodem může být například pořízení speciální datové karty v zahraničí, a my nemusíme mít telefon podporující dvě SIM karty, nebo třeba jen přerušení připojení v případě příchozího hovoru.

Dalším důvodem může být nedostatečná síla signálu. Přestože je pokrytí mobilním signálem v Evropě už většinou velice spolehlivé, ne vždy jsme schopni za všech okolností získat potřebnou kvalitu a stabilitu připojení. To může být dáno jednak silou signálu v daném místě nebo i takzvaným efektem Faradayovy klece, kdy je signál uvnitř kovové konstrukce vozu výrazně slabší než venku.

Z tohoto důvodu je vhodné umístit anténu na vnější plášť vozidla, ideálně střechu. Této potřebě vychází vstříc řada výrobců a jedním z nich je i Maxview. Jeho sada Roam se známou bílou kulatou anténou je nezřídka k vidění na obytných vozech.

Maxview Roam Campervan

Stávající řešení Maxview Roam úplně nevyhovuje potřebám vestavbářů. Kulatá anténa je poměrně rozměrná, a tak jednak zabírá cenné místo na střeše, které by bylo možné využít například pro solární panely, a pak ji také není úplně snadné nainstalovat na vlnitý profil střechy.

Maxview Roam Campervan

Z těchto důvodů přichází na trh novinka Maxview Roam Campervan. Tento model má jinak tvarovanou vnější anténu. Je navržena tak, že ji lze s rozměry 196x65mm umístit do prolisu ve střeše a zabere také minimum místa. Anténa je schopna přijímat 3G a 4G signál, přičemž výrobce tvrdí, že je připravena i pro příjem 5G signálu. Jeho využití ale bude v budoucnu znamenat nutnost výměny routeru za model s podporou 5G.

K anténě se, již dovnitř vozu, připojuje router se SIM kartou (model Maxview Roam X Campervan podporuje až 2 SIM karty najednou). Ten pak následně vytvoří ve voze vytouženou WiFi síť, ke které se pak všechna internetu-lačná zařízení připojí.

Možnost připojit se k veřejné WiFi

Zajímavou funkcí sady Maxview Roam Campervan je i schopnost využívat WiFi sítě z okolí, a tak šetřit data z datového tarifu. Za mě zásadní vadou na kráse této funkcionality je neschopnost připojit se k sítím s tzv. captive portálem, který bývá tak často u veřejných WiFi přítomen. Pro vysvětlení – captive portál je zjednodušeně úvodní přihlašovací obrazovka, která se vám zobrazí po připojení k WiFi síti, ještě než se dostanete k internetu.

X se rovná dvojnásobek

Maxview Roam Campervan existuje ve dvou variantách – model Roam a Roam X. Verze s dodatkem X nabízí možnost osazení až dvěma SIM kartami (Roam pouze jednu), rychlost stahování až 300Mbps (Roam pouze 150Mbps), 4 ethernet porty (Roam dva) a možnost připojit až 100 zařízení (Roam 50). Viz také obrázek.

Maxview Roam Campervan

Zásadní rozdíl mezi oběma produkty pak činí zejména cena. Zatímco základní Maxview Roam Campervan vyjde přibližně na 11.000Kč, sourozenec s dodatkem X pak vyjde na dvojnásobek.

Závěr

Internet na cestách nás provází stále více. Mě nevyjímaje. Stále častěji se dostávám do situací, kdy provozuji homeoffice z naší obytné dodávky, a připojení přes mobilní hotspot mi nestačí. Buď je to slabý signál, kdy musím dávat telefon k oknu nebo ještě lépe do střešního okna. Nebo mi někdo zatelefonuje v okamžiku, kdy mám online schůzku a spojení se mi přeruší. Případně musím mít telefon neustále v dosahu nabíječky. A to nemluvím o výjezdech, kdy se na můj hotspot připojí děti. Těch důvodů, proč uvažovat o nějakém lepším řešení pro připojení k internetu na cestách je celá řada. A Maxview Roam Campervan může být jedním z nich.

Dodatek: Koho tato problematika zaujala a chtěl by se dozvědět více, tak doporučuji velice podrobný článek na toto téma u Martina Štrimpfla na webu silverontheroad.com.

Bude vás také zajímat

Newsletter

Přihlaš se k pravidelnému odběru novinek z webu a nic ti neunikne.
Jednodušší už to být nemůže!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

spot_img

Nejnovější

Truma CombiNeo – zcela nové topení pro obytné vozy a dodávky

Svět obytných vozů a karavanů se chystá na revoluci v oblasti vytápění a ohřevu vody. Společnost Truma přichází (konečně?) s novým řešením pro ohřev...

CMT 2025: To nejlepší z veletrhu – část 2

Pokračujeme v prohlídce veletrhu CMT 2025 ve Stuttgartu. Tohle je druhé video, do kterého jsem zahrnul další sadu zajímavých obytných aut, na která jsem...

CMT 2025: To nejlepší z veletrhu – část 1

Letos jsem se poprvé vydal na CMT 2025 - druhou největší výstavu svého druhu na světě. A samozřejmě jsem pro vás natočil to nejlepší,...

VIDEO: Nový podvozek pro VW Transporter – 21 let a přesto jezdí lépe než nový

VW Transporter v různých verzích je oblíbeným základem pro campervany. A proto když se naskytla příležitost vyzkoušet si obytnou přestavbu na podvozku VW T5...

Matist Family L a XL (2025) – netradiční vestavba pro rodinu

Německá značka Matist si odbyla premiéru svých novinek Matist Family L a Matist Family XL na letošním Caravan Salon Düsseldorf. Jedná se o vozy...